Kak of geen kak…

Kak of geen kak. Hoe pak je een campagne goed aan?
Het  reclamebureau dat ‘Poo2Loo’ bedacht zat letterlijk met een shit-opdracht.
De feiten:
• 620 miljoen mensen in India “kakken”  in de open lucht.
• Slechts de helft van de bevolking maakt gebruik van toiletten.
• Open ontlasting produceert 143 miljoen kilo menselijke ontlasting per dag .
• 48 procent van de Indiase kinderen lijden aan ondervoeding. Belangrijkste oorzaken zijn diarree in verband met microbiële besmetting van het drinkwater
• 28 miljoen schoolgaande kinderen hebben geen toegang tot een toilet in school.
Dit zijn allemaal ernstige problemen voor een land met meer dan 1,2 miljard mensen .

KakUNICEF pakt dit immens probleem aan met de ‘Poop2Loo’ campagne.
De aanpak lijkt er over, maar misschien is dat precies wat er nodig is om mensen te overtuigen.
Oordeel zelf… dit is een promotiefilmpje over  “kak op straat”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

$cat_string .= '"' . $cat->name . '"'; $cat_string .= '"' . $cat->name . '"';