Aldi op dievenpad

Aldi op dievenpad, stelen zonder blikken of blozen.
Elke week brengt Aldi een nieuwe reclamefolder uit. Deze reclamefolder heeft de naam Aldi Actueel en verschijnt wekelijks in je brievenbus. De reclamefolder staat vol met producten die die week in de aanbieding zijn, en ook staan er in de folder nieuwe artikelen die Aldi tijdelijk in het assortiment opneemt. De speciale weekaanbiedingen die in de Aldi Actueel staan, lopen erg uiteen. De ene week verkoopt de Aldi yogamatten, en de week erop zijn de pannen in de aanbieding. Overigens kan het voorkomen dat de aanbiedingen uit de reclamefolder in een mum van tijd zijn uitverkocht.

Aldi pakt in deze folder uit met zijn frisdranken. Wie goed kijkt (of zelfs misschien zelfs niet goed kijkt) ziet dat Aldi voor alle populaire frisdranken een alternatief heeft. Niets mis mee, ware het niet dat hun nieuwe verpakkingen en namen héél dicht bij de “orginals” liggen. Zelf typenamen worden zonder schroom overgenomen.
Hoe zou de Coca-cola-groep daarmee omgaan?

Een stille marketing wijsheid is: “je mag afkijken en kopiëren, als je het maar beter maakt.”
Maar hier is het product niet persé beter, het na-apen heeft enkel de bedoeling klanten af te pakken…
Foei !

Beoordeel zelf, herken je ze?

aldibelg21w4
aldibelg21w3
aldibelg21w5
aldibelg21w2

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

$cat_string .= '"' . $cat->name . '"'; $cat_string .= '"' . $cat->name . '"';